é én van de beste marketingtools. Een smoothie dan? Nou dat zou zomaar uitkomst kunnen bieden, want een combinatie van toepassingsmogelijkheden binnen jouw organisatie kan wel eens de beste smaaksensatie opleveren! De kracht van e-mailmarketing anno nu is de mogelijkheid om heel gericht (event-driven) marketingcampagnes te kunnen voeren. Een mooi voorbeeld is ‘ customer life cycle’; een prima hulpmiddel voor klantenbinding en voor een betere klantbeleving. Delen Je kunt e-mailmarketing ook heel goed combineren met social media tools, want dit versterkt elkaar. De eerste stap is social media buttons integreren in je nieuwsbrief zodat interessante artikelen gedeeld kunnen worden met Twitter, Facebook en LinkedIn. De meeste e-marketing programma’s hebben deze integratie inmiddels in zich. Op deze wijze ben je in staat je mailing een veel breder bereik te geven en tevens werk je aan het opbouwen van een steeds grotere e-maildatabase. Facebook Een mooi voorbeeld vind ik de Ikea campagne waarin de bestaande functionaliteit van Facebook goed gebruikt wordt voor promotiedoeleinden. Door foto’s te laten taggen heeft Ikea een groot bereik behaald. Zie hier de video van Ikea. Een andere slimme mogelijkheid is een opzet waarbij je de “share”, “like” en “vote” functionaliteit gebruikt om activiteit te genereren. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mensen laten stemmen en de meeste stemmen bepalend laten zijn voor het resultaat. Ook kun je denken aan de advertentiemogelijkheden van Facebook. Ook kun je denken aan de advertentiemogelijkheden van Facebook, zoals Heineken dit doet met fans likes. Wanneer je ervoor zorgt dat het afgeven van je eLinkedIn volgens aan hun vrienden hoe ze werden verrast door KLM en genereren vervolgens meer dan 1 miljoen berichten! Betere reclame kun je niet hebben. heeft goede functionaliteiten voor personeelsfunctionarissen om kandidaten te werven. Door regelmatig white papers en artikelen te delen en te reageren op vragen uit relevante groepen kan, met name de zakelijke markt, opdrachten verwachten uit dit sociale medium. Een hele andere manier om het netwerk van LinkedIn te gebruiken is bij zakelijke events. Nadat ik me had ingeschreven voor het jaarevent van de week-van-deondernemer kreeg ik een e-mail met daarin een link om te zien wie zich nog meer had ingeschreven. Een mooie manier om te koppelen met LinkedIn en handig voor mij om te zien wie er naar dit event komt! mailadres toegang geeft (hier zijn apps voor) tot het gratis product zou je (naast Facebook) zomaar een extra communicatiekanaal via e-mail kunnen hebben. Twitter Het voorbeeld van KLM Surprise laat zien dat KLM uitgaat van de kracht van het medium. Twitterberichten van reizigers worden gemonitord en vervolgens worden diezelfde reizigers opgezocht en verrast met een persoonlijk presentje. De tevreden passagiers Twitteren verYouTube De veel bekeken video is een KLM filmpje een mooi voorbeeld hoe je buzz (mond op mond reclame) krijgt. De nieuwe social media functionaliteiten in de e-mailmarktingapplicaties maken het mogelijk om bovenstaande voorbeeld te integreren en deze met elkaar te laten samenwerken. Door: Paul Beens Pagina 6

Pagina 8

Heeft u een catalogus, digi brochure of internet spaarprogramma? Gebruik Online Touch: whitepaper online publiceren.

Marketing magazine bizzmark Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication